Halaman

Translate

Sabtu, 3 Disember 2016

Air vs Darah

AIR VS DARAH


air,hidup,fungsi air,jenis-jenis air,#air


Dalam badan kita ada banyak AIR, tetapi bila terluka DARAH yang keluar..
Dalam hati kita ada DARAH, tetapi bila terluka AIRmata yang keluar..


Sekadar cerita… J



Sabtu, 8 Oktober 2016

Berterus teranglah sebelum kamu bernikah

Berterus teranglah sebelum nikah

kahwin,cerai,talak satu,talak tiga
credit image : google.com


Kisah ini berlaku sehari sebelum hari akad-nikah

Sayang..sebelum kita nikah biarlah abang berterus terang..
”Kenapa bang”

Lihat gambar ni..

“Siapa wanita ni bang?”

Wanita ni sebenarnya..isteri abang.Bila kita nikah esok, sayang akan jadi isteri kedua abang. Sayang marah tak?

“Abang demi cinta sayang turutkan. Andai itu lah jodoh sayang, sayang terima seaadanya.”

Sungguh murni kata-kata sayang, terharu abang mendengarnya.

“Tapi bang, sayang pun nak tunjuk gambar jugak”

Eh ..gambar siapa pulak ni? Siapa lelaki ni?

“Abang tekalah..sayang pun macam abang jugak”
Apa?? Ni bekas suami sayang ker?

“Taklah kan sayang tak kahwin lagi..”

Habis tu gambar boyfren lama awak ker?

“Hihihi takla..sayang cinta abang sorang je tau dalam dunia ni”
Habis tu gambar sapa pulak ni?
“Tula gambar sayang sebelum operate!”

:P

“Abang…..abanggg..alaaah pengsan pulak dia!!”

JJJJ

Khamis, 29 September 2016

40 cerita pasal makan!!


40 Cerita *MAKAN*
1. Paling sdap *makan* free
2. Paling mahal *makan* angin.
3. Paling pahit *makan* hati.
4. Paling lama nak pencen *makan* gaji
5. Paling susah *makan* pasir.
6. Paling celupar *makan* penampar
7. Paling terkesan *makan* dalam
8. Paling sikit *makan* tepi
9. Paling best *makan* tidur *makan* tidur
10. Paling bahaya brake tak *makan*
11. Paling berdosa *makan* rasuah
12. Paling teruk *makan* tuan
13. Paling seimbang pandai *mkn*...pandai simpan...
14. Paling malas dah *makan* tak pandai basuh
15. Paling cela *makan* yg haram
16. Paling lama *makan* garam
17. Paling takut *makan* diri
18. Paling bosan *makan* tahun
19. Paling tidak terasa *makan* usia
20. Paling degil tak *makan* saman
21. Paling boring *makan* masa
22. Paling hina *makan* kwn
23.Paling bahaya *makan* jalan
24. Paling baik kena bagi *makan*
25. Paling comel tak *makan* tua
26. Paling benggang dah pancing tak *makan²*
27. Paling kecewa harapkan pagar, pagar *makan* padi
28. Paling derita pantang *makan*
29. Paling risau budak² tak mau *makan*
30. Paling sibuk cari *makan*
31. Paling sopan *makan* beradab
32. Paling kerap salah *makan*
33. Paling tak jujur *makan* hak orang
34. Paling engkar curi² *makan*
35. Paling seronok *makan* kenduri
36. Paling diingat jaga *makan*.
37. Paling tak sihat *makan* tak pantang
38.Paling sihat *makan* bila lapar
39.Paling mulia *makan* nasihat
40. Paling akhir *makan*kena suap
Sekian terima kasih...



foodtruck,nasi_lemak,resepi_nasi_briyani,#makan,cendol popular,teh tarik paling sedap,masterchef


Share dari FB.. J

Khamis, 28 Julai 2016

Gangsterisme dan keganasan dalam masyarakat India Malaysia

Gangsterisme dalam masyarakat India


Aku pernah terbaca komen seorang wartawan suratkhabar berbahasa Tamil tentang masalah gangsterisme dalam masyarakat India diMalaysia. Ujar beliau gejala ini amatlah membimbangkan. Beliau juga memberikan sebab-sebab kenapa ia berlaku dan langkah-langkah yang wajar diambil untuk mengatasi masalah ini. Aku sendiri tak ingat apa yang beliau cadangkan tetapi apa pun cadangan beliau adalah menjurus untuk mengatasi masalah tersebut.

Gambar hiasan -imej sources : ragedindian.com

Rabu, 13 Julai 2016

Jum belajar bahasa banjar

Mari Belajar Bahasa Banjar
Bagi masyarakat berketurunan banjar, bahasa melambangkan identiti mereka. Jadi kamus ini adalah bagi mereka yang ingat-ingat lupa sahajalah. Aku sendiri bukanlah berketurunan banjar tetapi bolehlah aku cuba tambahkan sedikit pengetahuan aku.

banjarmasin,orang,banjar,belajar,bahasa

Mungkinkah salah seorang dari mereka ini berketurunan banjar? (gambar hiasan)