Halaman

Translate

Khamis, 29 September 2016

40 cerita pasal makan!!


40 Cerita *MAKAN*
1. Paling sdap *makan* free
2. Paling mahal *makan* angin.
3. Paling pahit *makan* hati.
4. Paling lama nak pencen *makan* gaji
5. Paling susah *makan* pasir.
6. Paling celupar *makan* penampar
7. Paling terkesan *makan* dalam
8. Paling sikit *makan* tepi
9. Paling best *makan* tidur *makan* tidur
10. Paling bahaya brake tak *makan*
11. Paling berdosa *makan* rasuah
12. Paling teruk *makan* tuan
13. Paling seimbang pandai *mkn*...pandai simpan...
14. Paling malas dah *makan* tak pandai basuh
15. Paling cela *makan* yg haram
16. Paling lama *makan* garam
17. Paling takut *makan* diri
18. Paling bosan *makan* tahun
19. Paling tidak terasa *makan* usia
20. Paling degil tak *makan* saman
21. Paling boring *makan* masa
22. Paling hina *makan* kwn
23.Paling bahaya *makan* jalan
24. Paling baik kena bagi *makan*
25. Paling comel tak *makan* tua
26. Paling benggang dah pancing tak *makan²*
27. Paling kecewa harapkan pagar, pagar *makan* padi
28. Paling derita pantang *makan*
29. Paling risau budak² tak mau *makan*
30. Paling sibuk cari *makan*
31. Paling sopan *makan* beradab
32. Paling kerap salah *makan*
33. Paling tak jujur *makan* hak orang
34. Paling engkar curi² *makan*
35. Paling seronok *makan* kenduri
36. Paling diingat jaga *makan*.
37. Paling tak sihat *makan* tak pantang
38.Paling sihat *makan* bila lapar
39.Paling mulia *makan* nasihat
40. Paling akhir *makan*kena suap
Sekian terima kasih...



foodtruck,nasi_lemak,resepi_nasi_briyani,#makan,cendol popular,teh tarik paling sedap,masterchef


Share dari FB.. J

Khamis, 28 Julai 2016

Gangsterisme dan keganasan dalam masyarakat India Malaysia

Gangsterisme dalam masyarakat India


Aku pernah terbaca komen seorang wartawan suratkhabar berbahasa Tamil tentang masalah gangsterisme dalam masyarakat India diMalaysia. Ujar beliau gejala ini amatlah membimbangkan. Beliau juga memberikan sebab-sebab kenapa ia berlaku dan langkah-langkah yang wajar diambil untuk mengatasi masalah ini. Aku sendiri tak ingat apa yang beliau cadangkan tetapi apa pun cadangan beliau adalah menjurus untuk mengatasi masalah tersebut.

Gambar hiasan -imej sources : ragedindian.com

Rabu, 13 Julai 2016

Jum belajar bahasa banjar

Mari Belajar Bahasa Banjar
Bagi masyarakat berketurunan banjar, bahasa melambangkan identiti mereka. Jadi kamus ini adalah bagi mereka yang ingat-ingat lupa sahajalah. Aku sendiri bukanlah berketurunan banjar tetapi bolehlah aku cuba tambahkan sedikit pengetahuan aku.

banjarmasin,orang,banjar,belajar,bahasa

Mungkinkah salah seorang dari mereka ini berketurunan banjar? (gambar hiasan)

Khamis, 30 Jun 2016

Suatu hari diHari Raya - Terkenang Semasa Dahulu

Suatu hari diHari Raya –terkenang semasa dahulu

Mekah,mecca,kaabah

Hari raya pun bakal menjelang tiba tak lama lagi. Persiapan raya macam mana? Bagi aku raya tahun ni aku sambut secara besederhana sahaja, yelah kenalah budget sikit lepas raya pun nak kena belanja juga. Aku cuma cuti tiga hari bermula sehari sebelum raya, raya ketiga aku dah kena bertugas semula. Bagi mereka yang pernah baca entri-entri aku sebelum ni mungkin tahu dah banyak kali raya aku kena kerja. Demi tugas buat juga la kan.

Rabu, 8 Jun 2016

Ramadhan 2016 - Jujurlah wahai para peniaga sekalian

Ramadhan 2016  - Jujurlah wahai para penjual semua..

masjid di madinah
Masjid Nabawi


Bulan Ramadhan adalah bulan yang istimewa bagi umat Islam amnya. Dibulan inilah kita berlumba-lumba membuat amal ibadat dan kebajikan sebanyak mungkin. Rugilah kalau tak ambil kesempatan dibulan yang mulia ini.

Kepada para pembaca yang selalu singgah atau yang kebetulan singgah, aku ucapkan selamat berpuasa dan menempuhi Ramadhan dengan sebaik mungkin. Biasalah bulan Ramadhan ini jugalah nafsu kita tiba-tiba kuat. Kuat makan, kuat tidor dan kuat shopping..ha betul tak? He he.. Janganlah boros bila berbelanja (pesanan untuk aku jugak).

Kepada mereka yang berniaga makanan di bazar Ramadhan tu, berniagalah dengan jujur. Jangan nampak untung sahaja. Harga biarlah berpatutan. Tahun lepas aku pernah membeli pati air kelapa dimana aku hampa sekali kerana rasanya seperti air paip, rasa kelapa sangat sedikit. Janganlah buat begini..mengundang kemarahan orang dan dah tentu keberkatan berniaga itu tiada sebaliknya dosa pula yang dapat. Kalau nak kaya dengan menjual mercun pun tak payahlah, saban tahun mesti ada kes yang putus jari, muka pecah dan sebagainya.


Oklah cukuplah ngomel serba sedikit.. dibawah aku letakkan link-link lama yang mungkin bersesuaian dengan bulan puasa ini. Mungkin ada yang anda suka baca sebab aku tak rasa nak menulis sangat dibulan puasa ni..so klik la mana yang berkenan  J

Sila klik skip add kalau x nak tengok iklan  (20saat je iklan tu)..














“Selamat Berpuasa”